klik klik

Wednesday, December 1, 2010

Terima Kasih teman ^___^

semalam aku kuar dari library..dekat kul 9 lebih..huh..betl2 sunyi malam tu.. xde seorang pun manusia lalu..xde kenderaan langsung..aiihh..kecut gak perut aku.. terus aku minta kawan aku yang seorang ini menelefon aku so xde la takut sangat...tapi dia call dekat nak sampai pintu pak guard.. so memang maknanya semalam aku jalan sendiri menikmati sunyi dan pekatnya malam.... jalan ke berlari ek sha..? hahaha...sampai je kolej.. da dekat kul 10.. makan... hp ku biar dalam setting silent.. xrasa ada kepentingan untuk membawa hp dan membiarkan nya dalam profile yang berbunyi... sampai kolej pun saje aku duduk ambil angin malam itu sendiri seketika...

now aku kat library...
sangat selesa kat cni...
entry kali ni..
aku nak bercerita tentang nilai persahabatn lagi..
dapat celik akal lepas semalam wat sesi..
kadang buat aku tersenyum sendiri..
xpenah terfikir dek akal dan hati..
bersyukur aku xterperi..
masih wujudnya sahabat yang sejati..

mereka2 ini kawan aku...walau baru 2tahun lebih mengenali.. jujur da mula berpaut sayang...
duduk berenam dalam satu umah untuk tempoh 5 sem.. satu perkara yang aku kira sudah cukup lama.. suka duka.. baik dan buruk.. sumenya cukup terisi.. bangun pagi mereka la yang tengok natural beauty aku tu.. kadang ada rasa kecil hati.. tapi ia pulih sendiri... cerita tentang hal yang ini.. bukan untuk buka aib dan menyalahkan sesiapa... cuma terpanggil untuk berbicara hal ini...sekadar renungan untuk diri sendiri..mereka ini sangat baik pekerti...masing2 punya perangai sendiri...tapi bila ada masalah yang terjadi..dan masing2 ku rasakan minta difahami.. kadang xtau nak dibantu bagaimana lagi..

ok xperlu aku terangkan dengan terlalu detail apa yang terjadi.. cuma atas kesedaran seorang teman yang merasakan tanggungjawab sebagai teman untuk memulihkan hubungan temannya yang lain amat aku kagumi.. jujur.. aku juga melihat dan menganggap nilai persahabatan itu terlalu tinggi.. aku melihat ada yang tidak kena pada teman2 ku ini.. cuma kadang xtau apa yang boleh aku lakukan.. kadang teringat juga pepatah melayu.. "jangan jaga tepi kain orang ".. aku juga susah hati melihat teman2 ku ini tidak seperti dulu lagi.. kerap kali aku ajukan pertanyaan pada teman yang lain.. dan mereka juga perasan.. tapi aku amat diam dan kelu untuk bertanya pada empunya diri.. takut ada yang kecil hati..

kadang sebab emosi.. benda yang boleh diselesaikan dengan segera juga jadi rumit.. itu aku percaya.. aku ingt lagi.. dan aku pegang kata2 itu.. jangan terlau baik dengan sum1.. sebab kadang2 sebab terlalu baik la bila ada masalah akan jadi lebih rumit.. betul.. dan aku melihat ianya dalam situasi ini.. tapi satu aku percaya... dalam persahabtan itu sendiri.. jujur dan terimalah sahabat itu apa adanya.. manusia itu juga perlu ruang sendiri..masa mesyuarat antara kami.. aku bukan jenis orang yang suke melihat suasana yang agak dingin dan penuh emosi.. sebab aku sendiri akan kalah pada emosi.. jadi saje aku biarkan ianya xterlalu berat untuk dibincang bersama.. aku mungkin nampak bukan jenis orang serius dalam hal macam ini.. bila rasa sedey pun aku masih mampu ketawa lagi... kawan aku cakap.. aku jenis yang releks.. tenang.. xcepat amik hati... dan bila da bincang tu..banyak la input yang aku dapat dan pelajari..

kadang aku melihat..keras hati aku ini..
tiap kali aku memikirkan perkara ini..
kadang aku tertanya pada diri..
inikah kejam nama diberi..?

terdiam aku sebenarnya bila teman ku katakan...
aku sering melarikan diri bila ada masalah..
xpenah nak kongsi..
aa~~~ benar la itu jenis aku..
aku xreti nak ceritakan apa masalah aku..
kadang aku biarkan cerita itu berlagu dalam nada sendu..
tanpa perlu orang tahu..

bila kawan aku cakap.. dia xboleh betul terima bila aku bercakap tentang perihal mamat yang satu ini dalam nada yang gembira.. memang rasa nak ishh!! sepuk aku cukup2.. ini bukan mengongkong.. cuma dia tak nak aku lebih terluka.. even aku xmenangis cam orang gila depan dia.. dia rasakan ianya cukup tidak adil bagi aku.. dia selalu kata...aku ini manusia yang baik.. semoga ada yang lebih baik untuk aku nanti.. dan waktu itu aku tersenyum sendiri.. terima kasih teman atas doa itu..

dan kawan2 aku juga amat peka.. even aku da xbercakap tentang mamat tu.. kadang terkeluar juga pertanyaan.. sha ko still ada hati kat mamat tu..? of coz aku kata x.. sesia jek aku kene tempeleng t if aku kata ya.. kawan2 aku ini pelik gak..
bukan xpenah aku kene penampar manja dari diorang..
marah diorang bukan kepalang....
mana x nya da diorang rasa mamat tu curang..
if berhubung da macam cinta terlarang..hahaha..
jangan la tanya apa perasaan aku tu lagi..
cukup2 la apa yang da jadi..
aku xrasa ia perlu untuk dibangkitkan lagi..
biar ia jadi rahsia hati...

ada yang kata mamat tu cam buaya.. nape perlu bagi perhatian dan ada rasa sayang..? aa..nak je aku jawab.. buaya pun kene bagi peluang..takut nanti marah persatuan buaya sedunia..

jujur aku bukan jenis orang yang berdendam.. jauh sekali berniat untuk memusuhi.. diam dan bisu bicara aku itu bukan tanda aku membenci.. cuma aku perlu ruang diri... satu sikap aku.. aku jenis yang keras hati.. andai orang melakukan perkara salah pada aku.. maaf itu sudah tentu.. tapi untuk aku lupakannya itu satu hal yang perlukan masa yang panjang untuk aku buat.. kadang aku xboleh nak bertentang mata pada golongan ini.. mungkin sebab terlalu kecewa.. terlalu sakit.. sampai aku rasa cukuplah... aku xkan buat lagi benda yang wat aku makin sakit..

lembut dan ceria aku pada manusia lain mungkin lemah diri... tapi aku tak suka bila apa yang aku tak selesa dan nyatakan berkali2 da jadi melodi yang tak cuba difahami.. bila aku x menceritakan apa2 yang jadi... kawan2 aku minta aku berkongsi.. apa aku nak cerita..? biarlah luncai dengan labu2 nya..?aa... diorang rasa menulis je xcukup..eerr.. ye ke..? but aku rasa ok je.. ^___^

banyak betul yang da jadi...
kadang xpercaya da tamat kisah dalam episod ini...
tapi kisah masih panjang lagi...
cuma episodnya yang berbeza lagi..
harap ianya menguatkan diri...

0 comments: