klik klik

Monday, July 23, 2012

~incik pemilik hati 2#~

hari ini bila sy call awk.....dan awk kata awk nk g terawih.......ada satu rs yang sgt2 halus......... rs sebak..... rs sgt2 terharu dan rs amat bersyukur................ sy menangis sbb awk berada di landasanNya.....awk xlari dri landasan tu....
org dan awk myb rs ianya xperlu nk rs apa sgt..tp jujurnya......air mata gembira tu turun.........sbb inilah org yg sy knl...awk msih g terawih then g tuisyen....sy bangga dgn awk..sbb awk xbuta dalam terang....


Ya Allah...
Aku merindukannya keranaMu Ya Allah..
Jauhkanlah aku dari perkara yang bisa membuat aku lupa kepada_Mu..
Aku semakin mengerti bahwa jarak ini bukan untuk menghukumku..

Tapi Jarak ini untuk Menjaga aku dan dia..

- Dengan ‘jarak’ ini..Aku dan dia berjanji untuk berubah menjadi lebih baik..

- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Memperbaiki cinta kepada Ilahi..

- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya..

- Dengan jarak ini..Aku dan dia berjanji untuk Mendalami ajaran Islam...

- Dan dengan jarak ini juga..Aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti..Aku dan dia akan lebih siap untuk melayari semua ini dengan jalan yang diridhai..

Syukur Ya Allah...
Kerana memberi peluang kepadaku melalui jalan_Mu ini..

Syukur Ya Rabbi..
kerana memberikan jarak itu kepada aku dan dia..

Ya Allah ....
Sekiranya dia baik untuk dunia dan akhiratku,maka dekatkanlah dan satukanlah aku dengannya....tapi sekiranya dia buruk untuk dunia dan akhiratku...maka jauhkanlah aku darinya ...Aamiin..


awak...
sy cume nk awk tau........ sy gembira dgn apa yg awk lakukn........sy sgt bahagia walaupun berbulan da kite xjumpa....sy bahagia bila mendengar suara awk..........sy ikhlas dlm kata2 sy.........doa sy xpnh putus utk awk....dan hubungn kita.........................

Thursday, July 19, 2012

RAMADHAN...

masa berlalu dgn sgt2 pantas..xsedar pun...da nak puasa.....bercakap ttg puasa...tbe2 rs sayu..and sebak...sbb baru ak rasa nikmat Allah tu...kasih syg Allah tu utk setiap detik.....ak je leka...kdg still wat salah yg sama..............teruk kan..?

esok nk lek kg....jumpa kesayangan2 yg ada kt kampung.....tp myb xjumpa la incik kesayangan.... sbb rs nya...biarla puasa kali ni collect pahala byk2.....xnk wat bunga2 dosa...harap hati aku kuat la......
apapun ak sgt2 berharap puasa kali ni.....ramadhan kali ni aku jadi insan yg lebih baik dari sebelum ini..xlupe juga buat incik kesayangan ak....mmg susah nk berubah...menjadi lbih baik.....tu la dugaan... tp ak sgt harap dia mampu hadapinya..........dan dia kuat....imannya tetap.....agar dia patuh pada ajaran agama....
puasa bukan takat menahan dari lapar dan dahaga je kan..?
alhamdulillah...Dia memberi aku peluang utk bertemu dgn ramadhan kali ini....kita xpnh tahu apa hujung cerita kita...mn titik noktah hidup kita kat dunia ni.................
apapun..selamat menyambut ramadhan.....selamat merasai dan menikmati kasih sayang Allah buat kita...semoga kita sume kuat dan menjadi lebih baik....insyaAllah....^___^ sy sgt rs seronok.....camne dgn korg lak..?

Tuesday, July 17, 2012

#A.W.A.K#

ley x...mlm ni...ak tulis entry utk org yg aku syg...sbb sungguh...rs amat rindu............diam xdiam....rupenya agak lama kami xkuar bersama.....x face to face.........cume adala wat 3g mgu lepas...... dugaan btul bila ada bdk kt sekolah mcm muka dia..1st time nmpk ak rs jantung ak berdegup kencang dan terhenti jap....aishh...!!kacau da jiwa ni...

entry ni...utk awk yg bertakhta di hati sy.....sejak 8tahun dulu.....buat awk yg sy sayangi....sampai sekarang....

awak.....
8thn dulu kita masih mencari haluan kehidupan kita...........ms tu umur kita....baru 17 tahun....sy selalu nmpk awk lalu depan umah sy..dgn adik awk...sy suke tgk awk...sbb sy rs....hati sy tenang tiap kali tgk awk..............sy xpnh bercakap dgn awk...xpenah dgr suara awk..cume sy suke tgk awk.. bila kita satu tempat tuisyen..pertama kali nmpk awk....hati sy terkejut....dan sy beritahu kwn sy.."mamat ni la ak suke tgk.." ms tu awk naik mtr kriss je...plat num JFK2059... tgk sy ingt lg..sy slalu leka tgk awk..tp jujurnya sy xpenah berani nak luahkn apa sy rs.........sbb sy rs..sy cume SUKE TGK awk.....sy xpenah terfikir awk perasan kehadiran sy.....

awak.....
bila sy mula kawan awk..bercakap dgn awk....tgk mata awk.......sy rs sy mula jatuh hati dgn sikap awk....awk sentiasa cool....sntiasa cam xde perasaan...awk agak beku...cara komunikasi kita gak pelik....guna text dlm kertas jek.....awk teman sy balik sekolah....call pun dulu guna public phone......sy selalu tny kenapa ea mata awk slalu merah...?puncanya..awk kurg dpt tdo.....

awk....
1st time knl keluarga awk....... sy rs..... mak awk org yg wat sy selesa...... kdg rs xkekok...... bila kami bercakap ttg awk..satu persamaan yg ada..kami nk yg terbaik utk awk....

awk.....
sepanjang 8thn ni...langit xselalu cerah.....hidup ni xselalunya indah....if ley dihitung..brape byk air mata yg kita tumpahkn utk hubungan ni...... utk mempertahankn hubungan ni...brapa byk kekuatan yg ada...brapa kuat setia kita diuji.......sy akui.....sy amat menyayangi awk..............apapun salah awk dulu...apapun bnd yg xelok dulu terjadi..biarknla ianya berlalu.....ia sedikit pun xmenggugat rs syg sy pd awk....sbnrnya ia membuatkn sy lbih kuat skg....

cuma sy berharap...............awk juga kuat...........sy menangis sbb perasaan sy bukn sbb silap awk........... tiap apa pun yg sy ckp....even ia xnampak logik di pandangan mata org lain.....secara jujurnya..sy ikhlas memberi keizinan itu...... semoga urusan yg baik itu dipermudahkan...........

Ya Allah...Kau tetapkan & kuatknla imannya.......Ya Allah..jauhkan lah kami dari mereka2 yg cuba menguji hati kami.....Kau berikanlah kami kekuatan utk menghadapi apa jua dugaan......sebagaimana Engkau telah berikan kekuatan itu kepada kami selama ini......Ya Allah...permudhkn la segala urusan kami...
Amin....

Incik Pemilik Hati 1#

"Wahai kamu yg telah melumpuhkan hatiku.......pintalah pada Tuhanmu, Tuhanku & Tuhan semua manusia.....kesudahan yang terbaik terhadap kisah kita...memintalah kepadaNya agar iman tipis ini mampu bertahan..mintalah padaNya agar tetap menetapkan malu ini pd tempatnya...Wahai engkau yang sekarang ku cintai....semoga perkara yang terjadi ini bukanlah sebuah dosa........"

Incik pemilik hati sy.............sebenarnya sy tahu ikhlas tu amat sukar.....sememangnya sy tahu sukarnya menjalin hubungan jarak jauh...sy juga sedar betapa byk dugaan dan rintangan yg akan ada sepanjang perhubungan kita....dri kita jatuh...dri kita bgn...dri kita berlari...dri kita menangis dan ketawa bersama.......

Incik pemilik hati sy........sy kne kuat.....sy xboleh menangis dan membuatkn awk rs risau.......sy tau ramai yg xpuas hati..sy juga tahu..kesetiaan sy diuji......dri segi jarak...masa.....keadaan...sy mungkin xsntiasa ada di sisi awk....tp awk sntiasa ada dlm hati sy..sntiasa wujud dlm tiap doa sy......

Incik pemilik hati sejak tahun 2004..........mungkin sgt jarang da dgr sy ucapkn kata syg..kata rindu...tp jujurnya..biarla rs itu sy ungkapkn waktu awk terima nikah tu......tu lebih manis kn....sy tau sabar itu sukar..tpi sabar itu tetap indah...................

::sy percaya::

if hp ak ley update blog ak da lama wat da....seb bek la x...arini bila ak bc wall incik kesayangan....ak tau ak kne kuat n percaya pada dirinya.... seram sejuk tgn ak da...tp ak cube bertenang.........ye...sabar la...bertahan la...... rs cam nk amik air semayang n solat hajat je skg ni....huhuhu....astaghfirullah.........syaitan itu mmg suke menganggu emosi ak.....
baiklah..sy mempercayai awk...sy mempercayai awk............dan sy akan cube terus mempercayai awk...........even sbnrny sy tahu terlalu byk halangan..terlalu byk godaan......yg kdg2 menguji setia itu..yg kdg2 menerbitkan rasa cemburu..........sy yakin dgn takdir Allah..dan sy harap awk juga yakin....

Sunday, July 15, 2012

::warming up::

Alhamdulillah......skg ni....bru la sempat nk update blog laju2 kn..even xbape nk laju pun la....ni kire warming up dulu la ek...actually byk sgt bnd nk dikongsi.....and sekarang.......jom.....dgr ak cter..... Alhamdulillah..ak da bekerja..whoooaa....nmpk cm best je kn....tp seteresss gak la sbb gaji tahan 3 bulan...hrp2 ak da gaji b4 raya...incik kesayangan xsabar nk raya n pakai baju ala2 sedondon...23hb mei ak da dpt penempatan di Pasir Gudang...sekolah ni....emmm..seronokla...biasala...mcm2 karenah kn..manusia tu unik..bermula perjalanan hidup di tempat org.....
sebenarnya ak xkuat pun............nk jauh dri family.....nk jauh dri incik kesayangan...tp ak kne gak kuatkn smgt.....sbb if ak xkeje.....cmne ak nk tolong family ak....tlg incik kesayangan ak..kn..? ak xnakla family ak susah..incik kesayangan keja berat2...siang mlm keja......sungguh....ak xnk dia bekerja terlalu keras sdgkn dia ada tgungjwb sbg pelajar....... tp kdg2 ak faham ego seorg lelaki tu membuatkn dia menjadi agak degil.... xpelah....ms ak study dulu..ms ak praktikum dia gak yg susah pyh dgn ak....syg bukn pd waktu senang je kn..? biarla sush sng sama2.....
kdg2 sbb mentaliti masyarakat skg yg rs nya....ntah kn...salah ke seorg pempuan menolong seorg lelaki..?aihhh~~~ xfaham la kn.. bkn mslh mengikis ke menghakis ke....uhhh~~
bl jauh ni..alhamdulillah...jarang gak bergaduh..jarang berhubung..tp alhamdulillah msih ada masa bertanya khabar....ukuran jarak dan masa tu hny ujian sahaja....
dan jujurnya...setia ku diuji......... terlalu byk dugaan bila berjauhan....berilah ak kekuatan utk terus setia dan permudahknla jalan kami..................tualng rusuk dan pemiliknya xpenah tertukar..semuanya xde yg kebetulan..melainkn mengikut aturanNya..........
ok..stop dulu..nk kuar sat lg..dgn..kwn...

Friday, March 23, 2012

Tersenyum...

bila ak tgk lek vdeo ni..ak pasti ingin tersenyum...dan air mata itu juga gugur...sbb myb terlalu gembira dan sebak...mungkin terharu.... byk ak bljr dlm hidup ni..... dan kdg2 ak xsgka..bnda yg
nmpk simple pun org rs ia sgt unik... alhamdulillah................




video

Rasa yg bercampur....

dlm botol tu hasil tangan sendiri..nampak simple..tp value tu tgi

Alhamdulillah...ak masih ada kekuatan tu... ingt ttg cgu galah yg ak ckp tu...? alamak..dia penah pesan kat ak.... jgn pgil org bukan2..nti org tu xredha..oh..ok...jd..kite ckp bnda yg elok...guru lelaki tersebut... hee~~ dia tny sape tu..Mu...H...teeetttt~~ da tu..dia smcm lak bg msj pelik2...tp ntah kan....ak sndri xtau..cgu ni baik.....amik pendidikn islam... jd bab agama ak akn rujuk kat dia.... tp ak naik keliru dgn msj dia...tp dlm sj tu terselit gak sedikit smgt.....alhamdulillah..ak dikurniakan mereka yg terbaik.....

"Sebenarnya sy xsuke menyebabkn org bergaduh dan bermusuh, so adalah lebih baik sy xmenganggu awk lg walau dlm apa jua cara..... kerana sy baru melihat & terperasan yg sy mungkin da tersalah menganggu org...Dia da pasang matlamat dan niat pd awk..awk perlulah menyokong..da xperlu nak mencari..nti org2 yg jnis mcm sy ni yg tersalah angp..sbb tu sy bukan pencuri..."

" Thanks sudi berkawan dgn sy, baru knl tp cam lama.. banyak bnda baru sy dpt..k jgn tensen2, jgn wat pkr bnda yg wat stress. Hargailah 'orang sana' selagi awk terdaya..dia org baik walaupun kdg2 menyakitkan...tgk dlm2..msti awk nmpk..kim slm kat dia eh..."

ye dia org baik2..walaupun kdg2 menyakitkan........ ak tersenyum dgn nasihat ni.. dan ak bersyukur..kerana dikurniakan kwn2 yg sgt membantu.... alhamdulillah............

seorg lg..yup..dia ini sgt2 baik.. da cam abg even dia lahir bln 11.... kikiki...sbb dia rs ak mcm adik kecil dia..... dia tau ak kuat...dia tny..sha, are u ok..? ak cume bg ikon senyum je.... dan ak ckp..ak rs ak xok..tp ak perlu kuat.... xtau cmne nk cter.... kemudian dia msj...

" tak pe sha... Just chill... org ada kat cni utk sha if sha perlukn org la.... bl da sedia org ada kat grisan penamat utk sha..."

ak tny andai dkt grisan penamat tu ak terjth...dia kata xpe...dia ada...dia akn terus bg sokongan.... alhamdulillah...... rs sgt lega dan bersyukur kerana even ak ada kwn yg berlainan jantina..yg myb ada rs lain pd ak...... ak masih mampu menjaga hati dan perhubungan tu..... masih tau batas seorg sahabat... masih tau menghargai nilai persahabatan...... jth cinta..? em.... kdg2 kita rs kita jth cinta..sdgkn sbnrnya sbb kita rapat dgn dia..dia selalu ada utk kita.... pd waktu tersebut..... alhamdulillah...ak masih tidak keliru...dan bukan jth cinta pd waktu ak sendiri dan sunyi...... rs mahu menangis bila ak kenangkn perjlanan hidup...perjalanan cinta ak....

tp ak juga bersyukur...sbb Dia tarik ak kembali..dakap ak dgn penuh kasih syg..memujuk..dan memberi petunjuk...... SubhanaAllah..... melakukan ibadah dgn khusyuk dan ikhlas..... menangis memohon keampunanNya... dan memohon petunjuk..... memohon dikuatkan hati...... dlm tiap doa dan sujudku......

kwn ak yg perempuan ckp..ak kene kuat..mungkin ini ujian utk ak... InsyaAllah.... jika skrg perasaan itu berubah.... mungkin perasaan itu akn kembali jika DIA sudah menetapkn itu utk ak... apa yg ak buat skrg..? ak mempercayai Incik Kesyg tu..ak juga mempercyai kwn2 nya.. ak da wat rncgn utk bulan 4 ni..... apa ea..? adalah... ak bukan seorg yg romanti..tp jjurnya..adakala bnda tu ak buat secara spontan.... cam hari tu.. ak lipat kertas.. jdkn origami bntuk bintang... kemudian.... ada kertas2...yg digulung yg dlmnya ak tulis apa yg ak nk dia tau..... bila ak bg dia....d ia pulak menangis..... dia ckp...dia xmampu....dia xsgup wat ak menangis...dia betul2 syg and cinta kat ak....erk...syg tu myb nmpk cm biasa..tp CINTA tu mahal nilainya.... ak sapu air mata lelaki tu dan minta dia bersabar.... if dia xyakin dgn dirinya.... ak akan membantu...dan yakinlah pd diri ak.... alhamdulillah.... ak rasa bahagia......... terima kasih Allah....

Sepasang Telinga.....

~~ ank murid sy ckp :: cgu..terima kasih sbb cgu antara org yg memberi kesan dlm hidup sy..sampai sy ley dpt result cmni...sy pun xsangka...... bila sy bosan and stress..xdpt nk blajar..sy duk bilik kaunseling dgn cgu..... baru sy ley blajar......
~~ sumpah rs nk menangis ms dgr dia ckp cmtu... sdkn rs nya ak xbyk membantu..hny dgr dan bantu dia bljr...dgn cra jd anak murid dia... hahaha....

~~ ak xsuke mengajar...tp ak lebih suka mendengar...... dan xbuat penilaian.... or mmg itu yg perlu ada pd diri seorg kaunselor...? entah...kan.. mengajar itu org kata lg mudah dari mendidik.... kdg2 ak rs mengajar haiwan kat zoo utk melakukn aksi lg mudah dari mendidik manusia menjadi manusia..... bila dgr ank murid ak ckp cam..... terharu dan sgt terkesan...even hny 3 bulan tempoh praktikal tu..tp ak masih bg kesan kat dia..bg smgt kat dia...ms dia down.... alhamdulillah..... ada gak la bnda positif yg ak wat utk ank2 murid ak.... even nmpk cm awl2 perbualan kosong je....tp kdg2 kita lebih memerlukan sepasang telinga utk mendengar dari sebuah mulut sbgai teman bicara....

Thursday, March 22, 2012

Pelangi Kasih.....

Hancur hatiku hatiku ini
Meskipun tiada pun yang tahu
Aku berdoa aku kan cuba
Meskiku tak lagi percaya

Namun ku masih tetap mencuba
Hampa hati yang ada di langkah kaki
Namun tetap ku menanti

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

~~ pelangi tu tercipta disebabkn 2 elemen...hari panas dimana matahrai memancar..dan juga ketika disirami hujan..kan..? jd apa yg perlu aku katakan..ak percaya dgn ketentuan DIA.... alhamdulillah..DIA masih menyayangi ku.....masih memberi ruang dan peluang.. menenangkan ketika jiwaku ini sarat dgn rasa pilu dan sebak...alhamdulillah....ak masih dpt rs bahagia itu....alhamdulillah..... ujian ini membuat ak kuat..ak percaya pd Nya...pd tiap petunjuk Nya....

kwn ak cakap...ini ujian ak...myb yg hadir adalah untuk menguji......sejauh mana ak mampu bertahan... alhamdulillah... ak masih diberi kekuatan tersebut.... dan dlmsetiap doaku...ak titipkn utk dirinya...sape yg mahu melihat org yg disayangi jauh dari kebenaran..... pastinya ingin bersama ke syurga....sebagai muslim itu tgjwb.... apapun slh dirinya...telah aku maafkan....org kata ak sgt penyabar.. kene tegas sikit..... ak hny mampu tersenyum...Allah lebih Mengetahui setiap yg terjadi..dan ak percaya pd Nya...InsyaAllah pelangi itu akan muncul juga.....walau kdg kala gerimis mengundang... moga Pelangi Kasih itu akan kekal dlm hati dan kehidupan kami... insyaAllah.....

Monday, March 19, 2012

Incik KesaYangan......





syukur...

apa yg ak tau...ak kne kuat.........utk dia..and utk kami.............ak tau ak byk bersabar..sabar itu kn jihad...... rs lega bl ak masih mampu bertahan..........and melihat perubahan positif dia...........alhamdulillah......even kdg2 ak lemah..ak masih menangis dlm tiap sujudku dan doaku........ berikanlah aku kekuatan Ya Allah...if btul kita sygkn psgn kita...xkan kita mampu biarkn dia sendri mencari kebenaran tu.......


Wednesday, February 29, 2012

!_!

boleh ak katakan.....sbnrnya ak terluka..ak ingin menyatakan..namun bila ak fikirkn takut menganggu fokus kerjanya..... takut emosinya terganggu..ak pendamkn dan diamkn sja..... diam dan terus diam.........entah sampai bila............

bersabarla duhai hati..bertahan............ selagi mampu.. menangisla jika itu yg mampu dilakukn saat ini..... Ya Allah...... astaghfirullah hal azim............

Wednesday, February 15, 2012

~ Jika Terakhir buatku ~

Jika terakhir buatku......


#Oh Tuhan
Hamba-Mu ini kekeliruan
Sukar mencari jalan yang benar
Kerna dipaut hasut dunia
Mencintai yang lain lebih dari-Mu

Oh Tuhan
Hidayah-Mu pernah hadir
Hingga kering airmataku menitis
Namun terkadang aku berpaling
Kerna mengejar nikmat dunia sementara

Hari ini ku bimbangi
Jika terakhir hidup
Adakah lagi subuh esok
Untuk ku bernafas
Dan sujud mengabdi pada-Mu
Oh Tuhan

Berikan daku kesempatan
Menebus kesalahan
Lantaran dosa dan noda
Dan sengaja melupakanmu
Hadirkan damai
Sebelum di hujung nafasku

Oh Tuhan
Berikan daku petunjuk-Mu
Untuk ku meniti ke jalan redha-Mu
Izinkan daku mengulangi
Janji-janji yang baru
Taubat nasuha setulus untuk-Mu
Oh Tuhan

Rahmat kasihMu Tuhan
Ampunan-Mu ku damba #

sumpah ak rs hati tu semacam bila ak dgr lagu ni....dah lebih sepuluh kali ak dgr...tetap rs hati ak sedang menangis....." crying is the only way how your eyes speak when your mouth can't explain how things made your heart broken.." ak sedar silap ak..ak amat sedar...... kdg2 byk bnda yg xmampu kite btau..susun agar ia nmpk cntik...ia mudah difahami..ada gak pkara yg perlu kita simpan dlm2..tutp rapat2.... dan simpan sndri.... serius...... sbnrnya ak rs terlalu berat dgn ujian ni... teramat berat..... tiap malam ak rs cmni........ rs yg ada ni.......... sungguh buat ak kdg hilang pertimbangan..menangis dlm hati...mmg lbih berat menanggung air mata di hati berbanding mengesat air mata di pipi....
Ya Allah..berikanlah daku kekuatan..seandainya ini yg terbaik buatku.....bantulah diriku........ semoga ak diberi kesempatan itu.........


Thursday, February 9, 2012

bila kat sekolah..rs cam takut pulak...ada budak yg semata2 tgu nk ckp..."cgu ni comel la..geram sgt.."... erk...? apa respon yg perlu ak beri..? adoi...comot cmni pun kata comel... minggu ni myb nmpk da ak xok...mn x nya...mgu ni je da bape org tgur..."nape murung je..?" nampak penat je......and bla..bla..bla.. mmg la tertekan tau......sedih bila xcapai objektif even tahap rendah..utk membaca dgn lancar pun masih xcapai..mana xsedih... dgn cter2 ak yg sgt sinonim dgn sedih lg...


serius jnis org cam ak....mmg xtau nk mrh giler2...or ak akan menangis nti... apa he nak buat utk diorg fhm apa ak ajar..? yg muslim mmg ak suro bc doa b4 belajar.... masuk kelas pun da niat awl2 ikhlas nk mengajar.......

ntah la.............. tp ak buat kn pembetulan..eja SETEM... bila ak kuar..kat papan tu diorg tukar SETAN...amboi bab camtu hebat betul mengeja kan...???

nape la yg negatif tu sng sgt nk phm....ish2~~~ camni....ley kene darah tgi...skit jntg.... tekanan jiwa..... mmg tabik spring kat cgu2 la... yg dpt GURU CEMERLANG tu... mmg toink2 la.. bukan mudah tau..ingt jd cgu sng ke...? masuk kul 12 lek kul 6lbih pun..kat umh otk masih pk esok nk wat pe...ajar cmne.... bdk2 bukan tahap yg sama sume.....

permudahkanlah urusanku Ya Allah....

bila ak tny dia..........dia tny ak balik...penah ke dia sampai mn2 utk org lain..? dan ak terdiam..betul gakkn.... ish...~~ tp...nape dia xpnh kongsi dgn ak..? apa yg patut ak caya skrg.......ak msj dia...tbe2 ak rs rindu...then col..n dgr je apa dia ckp....padahal kat mata da bergenang2 je.....


~~bear ni dia yg bg....bape kali pulang and mintak lek..tgk la da smpi koyak2 pun still teman ak tdo...and baju tu..baju dia......lps men futsal...tp da lm ak simpn..da ilang da baunya....tp tiap kali pegang ttp rs sebak......~~

kdg2 ak rs xkuat nak hadapi sume ni.......... saban hari ak rs ak menahan utk menangis sdgkn itulah yg ingin ak buat........
its really hard...... mlm smlm ada pkcik ckp tabung surau kene pecah...peh2..mmg ak takut....cam nk ngadu kat dia..tp bl pk lek..ats sbb apa....dia pun mungkin xkisah..............
ak xtau nape bl ak teringt...ak still akn menangis.................. bodohnya rs diri ni.....
nape msih ada rs syg ni...........
ley x nti ak xnk lek kg dulu..nk jln2 sndri..and tenagkn otak n hati ak...? umur da 25........ ak rs ak tau jg diri........ ak rs perlukn ms sndri..... sbb ak terlalu pent menahan rs..... ada x sape2 yg ley tlg bg tips nk tenangkn hati...?
skrg ak ada kwn lain gak..ada gak kwn dgn ustaz...hahaha...tp dia mmg suke dgki ak...but sumtimes ak takut if dia rs ak bg peluang kat dia... ak juz selesa.......... nape kn hati ak sekeras ni..... manusia mn yg xnak bahagia....
ckp pasal ustaz ni..ak ltk nama dia CGU GALAH...haha..kdg2 ak xfhm dgn dia..nk ngurat ak ke apa...? tp serius la lg baik ak xtau...sbb cnfrm ak akan cabut... bukn cabut tp rs xselesa....
ak msih ingt dia ckp...ak terlalu istimewa utk dia...dia terlalu syg kn ak..tp umur da 25..dia xmampu bg pape...dia selalu buat ak menangis..... dia nk ak bahagia..... apapun jd dia ada..... tp nape dia lpskn tnp usaha dulu...?dia rs dia xmampu buat ak bahagia.....
smlm my deal lil bro....angrybird tu....hahaha..tny soalan....kenapa kita masih ada perasaan syg pd bnda yg bukan milik kita lg....? dan ak sndri xmampu menjawabnya........... dan dlm tdur mlm tu.....airmata je yg turun..dan ak tahan esak tangis tu......... jauhknlah rs ini andai ia hanya sebuah dosa Ya Allah..........

Tuesday, February 7, 2012

........

kdg2 ak harap dia mengerti ttg hati dan perasaan.....pg2 td dapat msj dri dia...dia ckp..jaga diri n kesihatan..i'm always with u.... apa yg patut ak fikir...dia memutuskn utk itu dan bg ayt yg ak sndri xfhm apa motifnya.......

apa yg ingin awk sampaikn pd sy.........? jgn terus membuatkn sy merasakan awk ada utk sy sdgkn awk memilih utk pergi....sy sdg membiasakan diri dgn keadaan ini..if awk masih dkt dgn sy mn mungkin sy mampu lupakan awk dan bg peluang pd insan lain...? sdgkn awk merasakan melepaskn sy adalah utk kebahagiaan sy.........
saat awk btau awk terlalu syg sy..awk xnk sy menangis.... dan sbb tu awk wat sume ni...mn mungkin sy mampu membenci awk even awk himpunkn segala salah yg awk buat.....
sy xkuat..tp sy pura2 kuat..sy ukir senyuman even sy sedang menangis di dlm...
apa yg awk nk sy fhm...apa yg sbnrnya yg awk nk sy buat.........
nape mesti biarkn sy mengharap sdgkn awk xrs awk cmtu....awk mengalah sebelum mencuba........... dan yg telan sume ni sy........
sy masih tertanya2.... nape mesti ada perasaan ini lg... walau awk melukakn sy...... sy xtau...kwn sy ckp..bila syg mengatasi segalanya..kita akn terus lupa sakit yg dia buat pd kita...
mampu ke sy lupakan awk............. dan cuba bg peluang pd org lain...... sy masih rs kuatnya perasaan ni.........
dlm dugaan yg dtg ni..sbnrnya..sy xrs sy sndri....... sy rs amat jauh hati dgn org yg sgt dekat dgn sy.... sampai satu ms sy rs...sy nk bwk diri jauh.......... bukn sbb derhaka..... tp sbb sy perlukn masa...... biarla apa mereka nk ckp..... sy xkn btau antara kita berakhir.... sy hny mampu berdoa...dan semoga kekuatn itu ada utk sy...... sy masih menangis..... dan masih ingin menangis........jd andai satu ms sy minta awk biarkn sy sndri..bukn sbb sy membenci awk..tp biarlah sy ada ruang sndri......utk sy meluah segala apa yg terbuku selama ini..sbb sy xpnh punya ruang utk menangis sepuas2nya....
tolong gunakan akal dan perasaan awk utk nilai sendri syg awk pd sy.....dan if awk masih rs nilai syg dan cinta sy tu terlalu murah...awk silap.....sbb...... sy xpnh ganti awk dgn sape2 sepjng kita kenal...even sy mengakui sy pernah menyukai seseorg.....tp cukuplah sekadar itu sahaja... yup...tp jujurnya...sy xpenah menyamakn awk dgn sape2.... sbb istimewanya awk bg sy... dan kalau ditanya kenapa sy masih sygkn awk....walau apapun awk buat....sy sndri xtau apa jwpnny..nape sy masih syg awk....even awk kata awk xde pape.....sy menerima awk seadanya.......awk tau x sume tu...? meti awk xtau kn........ its juz luahan..yg myb awk xdgr...n xtau.........
Ya Allah..........kuatkn lah hati hambaMu ini....

Monday, February 6, 2012

AriSha.....

ley jd couple cmni x..? nmpk bahagia kn...huuu~~~

arini 6/2/2012... tarikh ni la yg menamatkn semua bnda yg tergantung..... teresak2 sbb ak menangis dgr bnda yg dia ucapkan...dia terlalu syg ak...tp dia xmampu bahagiakn ak...ada je yg buat ak menangis..........

sungguh.........dlm hati ni.....hnya DIA yg tahu..betapa berat menanggung sumenya.......... tp ak kene kuatkan hati...myb ni permulaan yg baik utk kami...ak kene redha...ye ikhlaskn diri....ikhlaskn hati.............. myb ini yg mendekatkn ak dgn DIA......

Ya Allah..kuatkn la hati ini utk menerima takdir yg tertulis utkku.... jujurnya..hari ini..... ak mendengar dia menyayangi ak...xnak lukakan ati aku lg...... xnak bnda buruk jd kat ak.......... ak nmpk titisan air mata lelaki itu...........

Saturday, January 28, 2012

benarkn ak menangis.......

ok....arini ak tny INCIK KESAYANGAN... ada mslh if ak masukkn pic kiterorg berdua..? and jwbnya...nape skrg..? jwbnya..ak baru jumpa cd tu........... arisha...
and its really hurt me a lot.... kwn ak ckp.... ak terlalu penyabar....tahun ni 2012..bukan 2007..or sebelum2nya.... trus ak off hp... nape...sbb ak rs ak akn lg terluka.. lebih baik diam kn..ye lbih baik diam...jd ak diamkn je la.... even sbnrnya hati ak amat2 terluka....
kdg ak mmg rs amat stupid...ye ak amat terasa........... amat terluka.... dan ak mmg mahu menangis....

Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan..
... ...
tapi..

Biarlah DIAM kita mereka faham ertinya..
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya..
... Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya..
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya..

kerana..

DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka
DIAM kita mungkin disilap terjemah..
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud..

maka..

jika kita merasakan DIAM itu terbaik..
seharusnya kita DIAM..
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak..
berkatalah sehingga mereka DIAM…
bukan mudah utk mengawal hati..bukan mudah juga utk menjadi penyabar.. kdg rs mahu meminta pdNYA....buang rs syg yg ada pd diri utk si dia.....utk melangkah ak xpenah kuat utk lakukannya...... kenapa la.......?? sgt sukar sbnrnya..... rs ingin lari dri rs ni.. dri terus menerus menahan rs hati.... menjaga hati org lain..sape la kita utk memaksa org utk memahami tiap jeritan hati kita.. tiap titisan air mata kita yg jth....siapa kita utk meminta org menghormati kita........... utk memahami rs hati kita............jd kerana rs sebak yg terlalu byk...mungkin terlalu kritikal hati ini...benarkn ak menangis.................

Friday, January 27, 2012

Andainya Lelaki Tahu......

Andainya lelaki tahu, dalam hati seorang perempuan
ada n...aluri untuk di sayangi,
ada rasa untuk di beri perhatian,
ada rasa untuk di dengari keluh kesahnya,
ada waktu2 minta di temani kesedihannya,

Andainya lelaki tahu rajuk seorang perempuan minta di pujuk,
Marah seorang perempuan perlu di dekati,
Sedih seorang perempuan perlu di dengari,
Gembira seorang perempuan ingin di kongsi,

Sayangilah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang,
Bukan atas dasar siapa dirinya sebelum ini,
Cintailah seseorang itu kerana hatinya,
Bukan paras rupa semata2....

~~ hee..ok ak suke dgn ayt2 ni..bukan puitis tp sbb kebenaran yg ada dlm tiap baris tu... td msj INCIK KESAYANGAN... dia kata dia sgt2 bz mgu ni.... ak juz bls senyum..xpe ak fhm.... ye ak cuba menerima semua tu.. tp hati ak kdg cam xikhlas je..sbb still ngis..sbb ak tkut....

B4 kita sibuk mencari kesilapan pasangan kita..
baik kita cari kesilapan kita dahulu..
b4 kita minta perhatian si dia....
lebih baik kita cuba faham kesibukan dia..
b4 kita minta dia berubah demi kita..
lebih baik kita terima seadanya dia...
b4 kita minta itu & ini...
lebih baik kita pk apa hak kita untuk minta apa2...
kerana dia adalah org yg kita syg...
dan dalam berjuta2 orang dalam dunia ini....
dia la yang Allah temukan dgn kita..
jd bersyukurlah kerana hati dia masih milik kita......

sedangkn sbnrnya ak sndri xtau adakah lg ruang dlm hatinya utk ak...........

Kadang-kadang yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK,
Yang SEMPURNA tak selalu menjanjikan KEBAHAGIAAN,

Namun jika kita dapat menerima KEKURANGAN,
menjadi KELEBIHAN, itulah KESEMPURNAAN,
Tiada manusia yang hidup BERBAHAGIA sepanjang masa,
Tetapi ianya bukan alasan untuk hidup SENGSARA,

Ya ALLAH,
Kuatkanlah hati ini...

hampir seminggu di kampung dan xlama lg kene balik utk bertugas...waa..bertugas ok....ye itu la tugas dan tanggungjawab.... entry kali ni....ak xtau apa yg perlu dinyatakan..dicoretkn... sejujurnya kadang ak merasakan hidup ak ni terlalu byk dugaannya...sungguh....
selama duk di kampung ak rs xbegitu aman.... byk bnda yg ak xtau selama ni ak baru tau......... kadang susah nk caya...tp bila tbe2 melalui perkara ni..buat ak jadi binggung........... tiap malam rs takut..sampi da msuk 3 hari tdo dgn mama ak..adik2 ak... umur da 25thn tp still wat pkara cmni...kdg seronok gak... lm xtdo sebilik dgn mama..tdo dgn adik2 lain..bl takut masing2 duk pegang kuat2..sampai rambut pun ditarik... terkeluar gak bunyi ketawa dari dlm selimut...
sgt serabut sbnrnya..dgn hati yg masih belum pulih sepenuhnya.......ak pun xtau...bila MR KURA2 ni msj sgt pyh utk ak xmembalasnya..sbb xsampai ati kot.....tp sungguh tiap kali dia wat baik..ak masih terbayang apa yg dia buat..jd ak diam n pendam sndri..... memaafkn itu la jalan yg terbaik.... berhenti dari terus menyalahkn diri dan org lain.... cuba menerima semuanya seikhlas hati......mendiamkn diri juga perlu.....
ttg INCIK KESAYANGAN..sbnrnya...ak trasa amat jauh hati.............amat2 terasa hati...... tp ak diam dan tahan rasa itu sendiri..... ak tau tiap masa hati ak masih menangis kerana sikap dirinya... bertahan dgn apa yg jadi...... sungguh ak rs hati ini amat letih... xtau apa lg yg boleh ak lakukn..menangis..? merayu....? ats nama apa dia akn berubah..? simpati atau kesedaran diri sendiri..?
ak caya pada DIA...kdg rs letih dgn rs yg ada ni..............sungguh amt letih.................. mohon pd Nya..kuatkn hati utk menerima ujian ini....sungguh rs mahu menagis semahu2 nya.......... :'(

Friday, January 20, 2012

2 Minggu sbg pendidik ~~

nape kat fb ak byk ltk pic ak senyum...? jwpnnya...sbb ak harap ak xkn lupe utk senyum............ kdg bl tgk pic sendri ada rs sebak yg muncul..dan perlahan2 air mata tu turun...............

pejam celik..pejam celik da 2 minggu ak bergelar pendidik..even lum dpt jadual lg tp ak tau da kene ajar BM...kelas peralihan under ak...waa~~~ ak da mula rasa tertekan.... bila suro diorg membc..ak nmpk ada beberapa yg masih xtau membaca.... dan sbg guru..jujurnya.... perasaan sedih tu ada....
kepala otk ni msih berfikir cara apa yg ley ak buat utk tolong diorg ni..............

lek cuti ni..mmg ingt nk kumpul bahan.... yg ak nmpk cra mengajar budak2 ni bukan juz bercakap..tp kene wat cam kuiz or yg memerlukan kerjasama sume.... xkisah la cm nmpk ajar budak2 ke apa...tp if tu yg ley bntu diorg..ak wat je la....

if ak ajr salah...rs bersalah meti ada..... ak xnak bergelar cgu hny pada nama tapi bukan pada tgungjwb..sbb tu ak risau if ak xdpt tolong diorg,.... ntah lah............... apapun doakan ak dpt jd pendidik yg berkesan ye..... ^__^

Sunday, January 15, 2012

kawan2 sy sgt mengambil berat ttg sy....^__^
sume tny camne keadaan ak bila tgk vdeo tu...... terharu rasanya...... masih ada yg concern ttg hal tu rupenya..
jujurnya kadang ak rasa sedih tu ada..tp kita xkan mampu memaksa org menjaga hati kita...... adik yg sorg tu...tny..ak juz ckp...bnda tu la "hiburan" sepjg ak kat U.... xperlu vdeo....ak penah lihat dgn mata sendri..... ak kuatkn smgt je....ak tau Dia sdg menguji ak...........
tp syukur...Dia tunjukkn kebenaran tu... ak xterlupa.... betul Mr Frog..Mr kura2 ni la yg byk dgr cter ak.......kdg menghulurkan kekuatan....adakalanya membebel.....dan ia buat ak sgt senang........
Tp ak rs......cukup setakat ini... biarlah dia terpadam dlm hidup ak....ak xtau ini kata2 ak sbb ak sgt tertekan.....tp buat masa ni..ak amat berharap..dia xmuncul dlm hidup ak.......................dia mmg kawan yg baik..tp ak rs...... menjadi rapat..masih berhubung bukan jln yg baik utk ak......... ak mengelak utk berlaku kurang ajar dgn dirinya..... jd ak diamkn diri.......dendam itu xpenah wujud antara kami...... dia xberhutang apa2 dgn aku... mmg rs nk ngis.....tp utk apa...? byk sbb...... myb satu masa nti aku akan coretkn satu persatu........ harap xde yg menjd sebodoh ak... kisah ak ni bukan utk meraih simpati sape2...juz sbg renungan dan perkongsian.......... ak perlukan pendengar yg baik......... dan x hipokrit..............

mm.....dugaan itu bukan yg kita pinta kan... kenapa kadang rasa bahagia itu bukan tertulis untuk ak.......arini ikut kwn serumah g joging...4 round kot kitaorg wat..bukan joging tp berjalan...suke dgn suasana kat ctu...tp kdg2 cam nk terduduk gak bila kapal terbang lalu kat atas...apa ntah ek nama tmpt tu..bandar putra kot.....
then benti kat ada kolam kat ctu...waaa...manyaknya ikan.......and ada kura2......ak juz perhatikn je kura2 tu...and ak tersenyum sndri............... kisahnya biarla ak je yg tau......biarlah ia hanya sejarah yg disimpan kemas..dan ak xkn berharap ia berulang lg....ak rs cukup.............
sebenarnya mmg mahu menangis...........tp ak sndri xtau sbb apa..... tp yg ak tau..ak rs sgt sarat dgn rs yg ngtf skrg ni.....
if ada wet yg byk..ak rs mmg ak bw diri jap kot.....^___^ skrg msih cuba bertahan......... tp if xtahan...? ntah~~ Dia Maha Mengetahui......

Saturday, January 14, 2012

bukan mudah rupanya nak menahan rs cemburu bila syg itu masih ada......
mlm ni tdo sorg...laju je airmta ni trun..cam empngn pecah...yup sgt penat............
ngis sbb sebak yg ada dalam dada......luka dalam hati.............

SumTimes...

Sumtimes i feel lost....
sumtimes i feel alone...
sumtimes i feel lonely..
sumtimes i feel give up..
sumtimes i feel scared....
sumtimes i feel too tired..
sumtimes i feel wanna crying......
sumtimes i feel i'm dying inside slowly...............

Friday, January 13, 2012

if menangis tu mampu mengurangkn rs beban ni....ak sebenarnya mahu menangis semahunya....terlalu berat ak rs....apa yg perlu ak tulis andai ak sndri xmampu menyusun kata....................................

sememangnya mungkin ak jenis yg hanya tahu memendam.............. even ia sudah amat sarat........
+_+

menjadi bukan mudah..taruhannya terlalu besar...sgt2 berat..kdg2 kita seakan mampu melupakan nya..tp kadang2 dia msih ada dlm hati kita...namun kita kuat kn hati....mungkin kita rasa keliru dgn rs yg ada.....arini sbnrnya menguatkn smgt utk ketahui bnda yg da lama ak biarkn........myb utk menguji hati sndri...terasa mahu menangis..tp bila fikir2 balik..air mata itu tumpah utk apa......
ak juz terima je rezeki yg ada skg...even kdg2 ia seakan tekanan bg ak..dgn keadaan nenek ak yg kurg sihat....Ya Allah...serabut ak rs..............
dalam hati ni hny DIA yg mengetahui................berperang dgn perasaan dan cuba menukar rs negatif kepada positif bukanlah satu perkara yg mudah..even dari segi luaran ak nampak sgt kuat....