klik klik

Friday, March 23, 2012

Tersenyum...

bila ak tgk lek vdeo ni..ak pasti ingin tersenyum...dan air mata itu juga gugur...sbb myb terlalu gembira dan sebak...mungkin terharu.... byk ak bljr dlm hidup ni..... dan kdg2 ak xsgka..bnda yg
nmpk simple pun org rs ia sgt unik... alhamdulillah................




video

Rasa yg bercampur....

dlm botol tu hasil tangan sendiri..nampak simple..tp value tu tgi

Alhamdulillah...ak masih ada kekuatan tu... ingt ttg cgu galah yg ak ckp tu...? alamak..dia penah pesan kat ak.... jgn pgil org bukan2..nti org tu xredha..oh..ok...jd..kite ckp bnda yg elok...guru lelaki tersebut... hee~~ dia tny sape tu..Mu...H...teeetttt~~ da tu..dia smcm lak bg msj pelik2...tp ntah kan....ak sndri xtau..cgu ni baik.....amik pendidikn islam... jd bab agama ak akn rujuk kat dia.... tp ak naik keliru dgn msj dia...tp dlm sj tu terselit gak sedikit smgt.....alhamdulillah..ak dikurniakan mereka yg terbaik.....

"Sebenarnya sy xsuke menyebabkn org bergaduh dan bermusuh, so adalah lebih baik sy xmenganggu awk lg walau dlm apa jua cara..... kerana sy baru melihat & terperasan yg sy mungkin da tersalah menganggu org...Dia da pasang matlamat dan niat pd awk..awk perlulah menyokong..da xperlu nak mencari..nti org2 yg jnis mcm sy ni yg tersalah angp..sbb tu sy bukan pencuri..."

" Thanks sudi berkawan dgn sy, baru knl tp cam lama.. banyak bnda baru sy dpt..k jgn tensen2, jgn wat pkr bnda yg wat stress. Hargailah 'orang sana' selagi awk terdaya..dia org baik walaupun kdg2 menyakitkan...tgk dlm2..msti awk nmpk..kim slm kat dia eh..."

ye dia org baik2..walaupun kdg2 menyakitkan........ ak tersenyum dgn nasihat ni.. dan ak bersyukur..kerana dikurniakan kwn2 yg sgt membantu.... alhamdulillah............

seorg lg..yup..dia ini sgt2 baik.. da cam abg even dia lahir bln 11.... kikiki...sbb dia rs ak mcm adik kecil dia..... dia tau ak kuat...dia tny..sha, are u ok..? ak cume bg ikon senyum je.... dan ak ckp..ak rs ak xok..tp ak perlu kuat.... xtau cmne nk cter.... kemudian dia msj...

" tak pe sha... Just chill... org ada kat cni utk sha if sha perlukn org la.... bl da sedia org ada kat grisan penamat utk sha..."

ak tny andai dkt grisan penamat tu ak terjth...dia kata xpe...dia ada...dia akn terus bg sokongan.... alhamdulillah...... rs sgt lega dan bersyukur kerana even ak ada kwn yg berlainan jantina..yg myb ada rs lain pd ak...... ak masih mampu menjaga hati dan perhubungan tu..... masih tau batas seorg sahabat... masih tau menghargai nilai persahabatan...... jth cinta..? em.... kdg2 kita rs kita jth cinta..sdgkn sbnrnya sbb kita rapat dgn dia..dia selalu ada utk kita.... pd waktu tersebut..... alhamdulillah...ak masih tidak keliru...dan bukan jth cinta pd waktu ak sendiri dan sunyi...... rs mahu menangis bila ak kenangkn perjlanan hidup...perjalanan cinta ak....

tp ak juga bersyukur...sbb Dia tarik ak kembali..dakap ak dgn penuh kasih syg..memujuk..dan memberi petunjuk...... SubhanaAllah..... melakukan ibadah dgn khusyuk dan ikhlas..... menangis memohon keampunanNya... dan memohon petunjuk..... memohon dikuatkan hati...... dlm tiap doa dan sujudku......

kwn ak yg perempuan ckp..ak kene kuat..mungkin ini ujian utk ak... InsyaAllah.... jika skrg perasaan itu berubah.... mungkin perasaan itu akn kembali jika DIA sudah menetapkn itu utk ak... apa yg ak buat skrg..? ak mempercayai Incik Kesyg tu..ak juga mempercyai kwn2 nya.. ak da wat rncgn utk bulan 4 ni..... apa ea..? adalah... ak bukan seorg yg romanti..tp jjurnya..adakala bnda tu ak buat secara spontan.... cam hari tu.. ak lipat kertas.. jdkn origami bntuk bintang... kemudian.... ada kertas2...yg digulung yg dlmnya ak tulis apa yg ak nk dia tau..... bila ak bg dia....d ia pulak menangis..... dia ckp...dia xmampu....dia xsgup wat ak menangis...dia betul2 syg and cinta kat ak....erk...syg tu myb nmpk cm biasa..tp CINTA tu mahal nilainya.... ak sapu air mata lelaki tu dan minta dia bersabar.... if dia xyakin dgn dirinya.... ak akan membantu...dan yakinlah pd diri ak.... alhamdulillah.... ak rasa bahagia......... terima kasih Allah....

Sepasang Telinga.....

~~ ank murid sy ckp :: cgu..terima kasih sbb cgu antara org yg memberi kesan dlm hidup sy..sampai sy ley dpt result cmni...sy pun xsangka...... bila sy bosan and stress..xdpt nk blajar..sy duk bilik kaunseling dgn cgu..... baru sy ley blajar......
~~ sumpah rs nk menangis ms dgr dia ckp cmtu... sdkn rs nya ak xbyk membantu..hny dgr dan bantu dia bljr...dgn cra jd anak murid dia... hahaha....

~~ ak xsuke mengajar...tp ak lebih suka mendengar...... dan xbuat penilaian.... or mmg itu yg perlu ada pd diri seorg kaunselor...? entah...kan.. mengajar itu org kata lg mudah dari mendidik.... kdg2 ak rs mengajar haiwan kat zoo utk melakukn aksi lg mudah dari mendidik manusia menjadi manusia..... bila dgr ank murid ak ckp cam..... terharu dan sgt terkesan...even hny 3 bulan tempoh praktikal tu..tp ak masih bg kesan kat dia..bg smgt kat dia...ms dia down.... alhamdulillah..... ada gak la bnda positif yg ak wat utk ank2 murid ak.... even nmpk cm awl2 perbualan kosong je....tp kdg2 kita lebih memerlukan sepasang telinga utk mendengar dari sebuah mulut sbgai teman bicara....

Thursday, March 22, 2012

Pelangi Kasih.....

Hancur hatiku hatiku ini
Meskipun tiada pun yang tahu
Aku berdoa aku kan cuba
Meskiku tak lagi percaya

Namun ku masih tetap mencuba
Hampa hati yang ada di langkah kaki
Namun tetap ku menanti

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

Bukankah aku yang kau mengatakan cinta
Bukan diriku yang kau janjikan semua
Luluh hatiku menantikanmu
Menantikan jawabmu ohh

Meskipun engkau bukan seperti yang dulu
Namun ku tetap disini menantikanmu
Sampai hatimu tinggalkan aku
Namun cintaku tetap hanya untukmu

~~ pelangi tu tercipta disebabkn 2 elemen...hari panas dimana matahrai memancar..dan juga ketika disirami hujan..kan..? jd apa yg perlu aku katakan..ak percaya dgn ketentuan DIA.... alhamdulillah..DIA masih menyayangi ku.....masih memberi ruang dan peluang.. menenangkan ketika jiwaku ini sarat dgn rasa pilu dan sebak...alhamdulillah....ak masih dpt rs bahagia itu....alhamdulillah..... ujian ini membuat ak kuat..ak percaya pd Nya...pd tiap petunjuk Nya....

kwn ak cakap...ini ujian ak...myb yg hadir adalah untuk menguji......sejauh mana ak mampu bertahan... alhamdulillah... ak masih diberi kekuatan tersebut.... dan dlmsetiap doaku...ak titipkn utk dirinya...sape yg mahu melihat org yg disayangi jauh dari kebenaran..... pastinya ingin bersama ke syurga....sebagai muslim itu tgjwb.... apapun slh dirinya...telah aku maafkan....org kata ak sgt penyabar.. kene tegas sikit..... ak hny mampu tersenyum...Allah lebih Mengetahui setiap yg terjadi..dan ak percaya pd Nya...InsyaAllah pelangi itu akan muncul juga.....walau kdg kala gerimis mengundang... moga Pelangi Kasih itu akan kekal dlm hati dan kehidupan kami... insyaAllah.....

Monday, March 19, 2012

Incik KesaYangan......





syukur...

apa yg ak tau...ak kne kuat.........utk dia..and utk kami.............ak tau ak byk bersabar..sabar itu kn jihad...... rs lega bl ak masih mampu bertahan..........and melihat perubahan positif dia...........alhamdulillah......even kdg2 ak lemah..ak masih menangis dlm tiap sujudku dan doaku........ berikanlah aku kekuatan Ya Allah...if btul kita sygkn psgn kita...xkan kita mampu biarkn dia sendri mencari kebenaran tu.......