klik klik

Sunday, May 8, 2011

Selamat hari lahir......

penat..sgt tertekan....berdebar...kadang rasa sperti xmahu untuk mengingati tarikh itu..tapi mungkinkah kita mampu melupakan tarikh yg sebelum ini kita tunggu dgn penuh sbar..?mungkinkah ia boleh luput dlm ingtan dlm sekelip mata..? melainkan if kita lupa ingtn la kan.. kdg menahan rasa dan berdiam itu sgt2 menyesakkan jiwa.... tiada kata mampu disusun..... air mata lebih dahulu turun........kadang rasa ingin marah.........semakin ingin dilupakan.....semakin kuat bayangan itu......... semakin kuat debar dada itu....... semakin murah air mata itu....serasa mahu menangis dengan sepuasnya malam ini.........sungguh..semakin dekat dengan detik itu..debarnya makin kuat......sebaknya makin menghimpit..
apakah kecewa itu....sangat perlu untuk terus disimpan dalam hati...? diam aku....bukan bermakna..ak membenci dirinya.......mungkin tiada ucapan salam sejahtera..selamat hari lahir yang akan aku kirimkan........ tapi dari jauh ku panjatkan doa......semoga bahagia miliknya....... ya..Tidak salah menjadi seorang perindu, tidak jahat sekiranya kita meratap akan sedih yang datang bertalu. Tapi hakikatnya, kita harus menerima takdir dia bukan untuk kita...
Samada kita tinggalkannya atau dia meninggalkan kita, itu sebenarnya xpernah penting. Yang penting ialah kita belajar untuk melaluinya dan berhenti untuk berharap..berhenti dari terus menggantung harapan..mungkin menjauhkan diri....cuba susuri setiap indah hari ini tanpa cuba lagi menjejaki bayang silam dan luka hati kerananya....
adakah amat kejam jika tiada mesej ucapan hari lahir yang dihantar kepadanya..? xnak memenuhkan inbox hp nya..mungkin amat takut menganggu ketenteraman hatinya.....meletakkan dirinya sbgai sahabat...tanpa membicarakan tntg hati dan perasaan itu..mungkinkah terjadi..? menahan debar dan sebak dlm hati..mungkinkah mampu dilakukan..? menghitung utk ke detik itu pun menyesakkan dada.....
mungkin ucapan pendek Selamat Hari Lahir..adakalanya tiada makna..hanya kata2 biasa.......tp bagi aku sndri....ia sangat menguji diri dan hati......... jika sebelum ini..tarikh ini mungkin paling aku tunggu..jika sebelum ini..pelbagai perkara dilakukan..tapi untuk kali ini........... mungkin tiada ucapan..tiada kad....tiada sambutan..cuma hanya ingatn dan doa yang ada.........sebelum ini....sudah aku lakukan yg termampu utknya...Menangis kerana sebak yang terkumpul itu perlu untuk dilepaskan....... demi untuk kekuatan diri, kita perlu untuk menjadi keras hati...Hari ini rasanya teramat mahu menangis lama..x tahu dari mana datangnya ia..hanya ada satu getar yang teramat kuat rasanya...pd lelah yg lama di hati.......ada orang tidak sanggup melihat hati lain terluka, biarpun hatinya meratap hiba.Kita tiada upaya untuk mempertahankan sekiranya apa yang cuba kita pertahankan itu ialah sebuah angan kosong dan sebuah kekuatan.Sebenarnya, aku rindukan bahu untuk aku sandarkan tangisan. Aku sangat sunyi, dalam kekuatan yang tercabar setiap hari, aku bangun untuk mengajar sabar pada diri.....

entri kali ini...........ku ucapkan salam hari lahir...........semoga bahagia itu milik kamu........mungkin aku tidak kuat..utk menghantar even satu mesej pun ke telefon kamu..mungkin aku juga tidak kuat utk menyanyikan lgu selamat hari lahir utk kamu..dan aku juga mungkin tidak mampu untuk menahan sebak yg menyesakkan dadaku...mungkin aku tidak mampu menahan getar suara..sehingga tiada kata2 yg boleh aku susun seperti hari sebelum nya sehingga aku tidak membuat 1 panggilan telefon utk ucapkannya pd kamu....... ya..sebenarnya aku sndri tidak kuat utk semua itu.......namun doa tetap kutitip utk kamu dari kejauhan......... selamat hari lahir.........semoga bahagia itu tetap milik kamu.....maaf........kiranya aku mengguris hati lelaki kamu...... utk kali ini..tiada lakonan mampu aku pamerkan...mungkin satu senyuman ikhlas yg mampu aku hadiahkan..yg terselindung 1001 makna.........yg kamu sndri xmampu mengerti.......selamat hari lahir............

0 comments: